Aktualności
INFORMACJA O OBOWIĄZKU REALIZACJI PRZEDMIOTÓW Z DZIEDZINY NAUK HUMANISTYCZNYCH LUB DZIEDZINY NAUK SPOŁECZNYCH
W czasie studiów każde z Państwa zobowiązane jest do realizacji przedmiotów z dziedziny nauk humanistycznych lub dziedziny nauk społecznych w sposób określony w programie studiów [1]. Dotyczy to zarówno studiów 1. stopnia jak i studiów 2. stopnia.
Proszę zapoznać się z obowiązującym programem studiów, w szczególności z obowiązkiem dotyczącym przedmiotów z dziedziny nauk humanistycznych lub dziedziny nauk społecznych. Programy studiów dostępne są na stronie http://www.mat.umk.pl/web/wmii/studia-stacjonarne-i-i-ii-stopnia1
Sposobem realizacji tego wymogu jest wybór odpowiednich przedmiotów z oferty ogólnouniwersyteckiej. Aktualną ofertę znajdziecie Państwo na stronie https://www.umk.pl/studenci/zajecia-ogolnouniwersyteckie/
Z podanej oferty należy wybrać przedmioty z dziedzin humanistycznych i społecznych.
PROCEDURA UKOŃCZENIA STUDIÓW
Zarządzenie nr 175 Rektora UMK w Toruniu z dnia 25 września 2023 r. w sprawie procedury nadawania tytułu zawodowego na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu na stronie: https://apd.umk.pl/
- Przed złożeniem wniosku o wszczęcie postępowania w sprawie nadania tytułu zawodowego niezbędne jest uzyskanie zaliczeń ze wszystkich przedmiotów objętych planem studiów z wyjątkiem seminarium.
- Wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie nadania tytułu zawodowego student składa w formie elektronicznej w USOSweb > Dla studentów > podania > złóż nowe podanie, nie później niż 14 dni przed planowanym terminem egzaminu dyplomowego.
- W przypadkach, w których obowiązuje złożenie pracy dyplomowej:
- Przed wprowadzeniem wniosku student powinien uzyskać od promotora oświadczenie (załącznik nr 2 do ww. Zarządzenia), którego skan musi załączyć do wniosku.
Bez załączonego oświadczenia wniosek będzie odrzucany. - Tytuł pracy w języku angielskim student uzgadnia z promotorem. Jeśli tytuł wymaga weryfikacji student weryfikuje tytuł w języku angielskim u p. Renaty Rychlickiej (poprzez maila) i przedstawia zweryfikowany tytuł promotorowi tak by mógł już na oświadczeniu potwierdzić weryfikację tytułu pracy w języku angielskim.
- Przed wprowadzeniem wniosku student powinien uzyskać od promotora oświadczenie (załącznik nr 2 do ww. Zarządzenia), którego skan musi załączyć do wniosku.
- Po akceptacji wniosku przez Dziekana i wprowadzeniu go do USOSa przez dziekanat, student składa w APD oświadczenia i wprowadza pracę (patrz. § 10 omawianego Zarządzenia).
- Po wprowadzeniu danych do APD przez studenta promotor sprawdza pracę w JS i zatwierdza ją w APD (wraz z wystawieniem zaliczenia z seminarium i złożeniem oświadczenia).
- Promotor i recenzent sporządzają i zatwierdzają recenzję w APD nie później niż 3 dni przed terminem egzaminu dyplomowego.
- Karta obiegowa w wersji elektronicznej, którą należy wypełnić w systemie USOS (zakładka dla wszystkich > obiegówki), jest zlecana przez dziekanat około tydzień przed planowanym terminem obrony. Jesteście Państwo zobowiązani do odpowiedzi na pytania dotyczące kontaktów z Biurem Karier UMK. Ponadto do dnia obrony należy również rozliczyć się z Biblioteką UMK oraz uregulować wszystkie finansowe zobowiązania względem UMK.
- Student może złożyć w dziekanacie dodatkowy wniosek o odpis i suplement do dyplomu w języku obcym (możliwe języki odpisu dyplomu: angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, rosyjski; suplementy do dyplomu z wykazem ocen tylko w języku angielskim) :
– bezpłatnie do dnia obrony: można ubiegać się o 1 egzemplarz odpisu dyplomu i 1 egzemplarz suplementu do dyplomu w jednym wybranym języku obcym;
– bezpłatnie po terminie obrony: można ubiegać się o dodatkowe odpisy dyplomu i suplementu w języku polskim;
– płatnie po terminie obrony: można ubiegać się o dodatkowe odpisy dyplomu i suplementu w języku obcym.Harmonogram obron przesyłany jest studentom ostatniego roku mailowo przez dziekanat.
REGULAMIN STUDIÓW
ARCHIWUM PRAC DYPLOMOWYCH
Do pobrania
- Wpis warunkowy
- Powtarzanie roku
- Powtarzanie przedmiotu
- Wznowienie studiów
- Realizacja przedmiotów z wyższego roku
- Przepisanie przedmiotu z innego kierunku
- Zmiana grupy / wypisanie z grupy / zapisanie do grupy
- Przedłużenie terminu złożenia pracy
- Rezygnacja ze studiów
- Rezygnacja z podjęcia studiów
- Indywidualna Organizacja Studiów
- Załącznik do IOS
- Szczegółowe warunki realizacji oraz zaliczenia przedmiotów do IOS
- Rozłożenie płatności na raty
- Zmiana tematu pracy