Inicjatywa Doskonałości - Uczelnia Badawcza HR Excellence in Research
ul. Chopina 12/18, 87-100 Toruń
tel.: +48 56 611-3410
e-mail: wmii@mat.umk.pl

Dziekanat Studencki | Dokumenty

Aktualności

INFORMACJA O OBOWIĄZKU REALIZACJI PRZEDMIOTÓW Z DZIEDZINY NAUK HUMANISTYCZNYCH LUB DZIEDZINY NAUK SPOŁECZNYCH

W czasie studiów każde z Państwa zobowiązane jest do realizacji przedmiotów z dziedziny nauk humanistycznych lub dziedziny nauk społecznych w sposób określony w programie studiów [1]. Dotyczy to zarówno studiów 1. stopnia jak i studiów 2. stopnia.

Proszę zapoznać się z obowiązującym programem studiów, w szczególności z obowiązkiem dotyczącym przedmiotów z dziedziny nauk humanistycznych lub dziedziny nauk społecznych. Programy studiów dostępne są na stronie http://www.mat.umk.pl/web/wmii/studia-stacjonarne-i-i-ii-stopnia1

Sposobem realizacji tego wymogu jest wybór odpowiednich przedmiotów z oferty ogólnouniwersyteckiej. Aktualną ofertę znajdziecie Państwo na stronie https://www.umk.pl/studenci/zajecia-ogolnouniwersyteckie/

Z podanej oferty należy wybrać przedmioty z dziedzin humanistycznych i społecznych.

[1] Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów


PROCEDURA UKOŃCZENIA STUDIÓW

Zarządzenie nr 175 Rektora UMK w Toruniu z dnia 25 września 2023 r. w sprawie procedury nadawania tytułu zawodowego na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu na stronie: https://apd.umk.pl/

  1. Przed złożeniem wniosku o wszczęcie postępowania w sprawie nadania tytułu zawodowego niezbędne jest uzyskanie zaliczeń ze wszystkich przedmiotów objętych planem studiów z wyjątkiem seminarium.
  2. Wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie nadania tytułu zawodowego student składa w formie elektronicznej w USOSweb > Dla studentów > podania > złóż nowe podanie, nie później niż 14 dni przed planowanym terminem egzaminu dyplomowego.
  3. W przypadkach, w których obowiązuje złożenie pracy dyplomowej:
    1. Przed wprowadzeniem wniosku student powinien uzyskać od promotora oświadczenie (załącznik nr 2 do ww. Zarządzenia), którego skan musi załączyć do wniosku.
      Bez załączonego oświadczenia wniosek będzie odrzucany.
    2. Tytuł pracy w języku angielskim student uzgadnia z promotorem. Jeśli tytuł wymaga weryfikacji student weryfikuje tytuł w języku angielskim u p. Renaty Rychlickiej (poprzez maila) i przedstawia zweryfikowany tytuł promotorowi tak by mógł już na oświadczeniu potwierdzić weryfikację tytułu pracy w języku angielskim.
  4. Po akceptacji wniosku przez Dziekana i wprowadzeniu go do USOSa przez dziekanat, student składa w APD oświadczenia i wprowadza pracę (patrz. § 10 omawianego Zarządzenia).
  5. Po wprowadzeniu danych do APD przez studenta promotor sprawdza pracę w JS i zatwierdza ją w APD (wraz z wystawieniem zaliczenia z seminarium i złożeniem oświadczenia).
  6. Promotor i recenzent sporządzają i zatwierdzają recenzję w APD nie później niż 3 dni przed terminem egzaminu dyplomowego.
  7. Karta obiegowa w wersji elektronicznej, którą należy wypełnić w systemie USOS (zakładka dla wszystkich > obiegówki), jest zlecana przez dziekanat około tydzień przed planowanym terminem obrony. Jesteście Państwo zobowiązani do odpowiedzi na pytania dotyczące kontaktów z Biurem Karier UMK. Ponadto do dnia obrony należy również rozliczyć się z Biblioteką UMK oraz uregulować wszystkie finansowe zobowiązania względem UMK.
  8. Student może złożyć w dziekanacie dodatkowy wniosek o odpis i suplement do dyplomu w języku obcym (możliwe języki odpisu dyplomu: angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, rosyjski; suplementy do dyplomu z wykazem ocen tylko w języku angielskim) :
    bezpłatnie do dnia obrony: można ubiegać się o 1 egzemplarz odpisu dyplomu i 1 egzemplarz suplementu do dyplomu w jednym wybranym języku obcym;
    bezpłatnie po terminie obrony: można ubiegać się o dodatkowe odpisy dyplomu i suplementu w języku polskim;
    płatnie po terminie obrony: można ubiegać się o dodatkowe odpisy dyplomu i suplementu w języku obcym.Harmonogram obron przesyłany jest studentom ostatniego roku mailowo przez dziekanat.

REGULAMIN STUDIÓW

ARCHIWUM PRAC DYPLOMOWYCH


Do pobrania


Prodziekan ds. studenckich

dr hab. Justyna Kosakowska, prof. UMK
e-mail: justus@mat.umk.pl
telefon: 56 611-3402
pokój: D219
poniedziałek 12:00-13:00
czwartek 12:00-13:00

Studia stacjonarne – informatyka

studia inżynierskie i magisterskie
mgr Marta Gęsicka, specjalista
e-mail: mgesicka@mat.umk.pl
telefon: 56 611-2989
studia licencjackie
mgr Dorota Krajewska, specjalista
e-mail: dkrajewska@mat.umk.pl
telefon: 56 611-3402
pokój: D219
poniedziałek 11:00 – 14:00
wtorek 11:00 – 14:00
środa nieczynne
czwartek 11:00 – 14:00
piątek 11:00 – 15:00

Studia stacjonarne – matematyka, matematyka stosowana, analiza danych

mgr Dorota Krajewska, specjalista
e-mail: dkrajewska@mat.umk.pl
telefon: 56 611-3402
56 611-2989
pokój: D219
poniedziałek 11:00 – 14:00
wtorek 11:00 – 14:00
środa nieczynne
czwartek 11:00 – 14:00
piątek 11:00 – 15:00

Studia stacjonarne – matematyka i ekonomia
Studia niestacjonarne, pomoc materialna

mgr Jagoda Meyer, specjalista
e-mail: jagmey@mat.umk.pl
telefon: 56 611-3403
pokój: D221
poniedziałek 11:00 – 14:00
wtorek 11:00 – 14:00
środa nieczynne
czwartek 11:00 – 14:00
piątek 11:00 – 15:00
sobota 8:00 – 14:00 (dla NSI w dniu zjazdu)