Konkursy
Kangur Matematyczny
Międzynarodowy konkurs Kangur Matematyczny jest adresowany do uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich, od klasy trzeciej szkoły podstawowej do klas maturalnych w liceach i technikach. Rozgrywany jest sześciu kategoriach, które obejmują następujące klasy:
- Kategoria Żaczek – klasy 2 szkół podstawowych;
- Maluch – klasy 3 i 4 szkół podstawowych;
- Beniamin – klasy 5 i 6 szkół podstawowych;
- Kadet – klasy I i II gimnazjów;
- Junior – klasy III gimnazjów, I liceów i techników;
- Student – klasy II i III liceów i techników oraz IV techników.
Konkurs ma charakter jednorazowego testu. Zadania oraz termin są ustalane przez międzynarodową komisję. Na rozwiązanie testu przeznaczone jest 75 minut.
Konkurs informatyczny Bóbr
Konkurs Bóbr to międzynarodowego konkursu z zakresu informatyki oraz technologii informacyjnej i komunikacyjnej powołany do życia w 2004 roku na Litwie.
Zasady konkursu są podobne do zasad bardzo popularnego w szkołach konkursu matematycznego Kangur. Konkurs obejmuje swoim zasięgiem uczniów we wszystkich typach szkół i jest już organizowany w wielu krajach. Konkurs organizowany jest przez Wydział Matematyki i Informatyki UMK i firmę Vulcan.
Liga Zadaniowa
Celem konkursu Liga Zadaniowa jest pobudzenie i rozwijanie zainteresowań matematycznych wśród uczniów szkół podstawowych. Organizatorzy poprzez uczniów, widzieli w dalszej perspektywie aktywizację środowiska nauczycieli matematyki na rzecz pracy z młodzieżą zainteresowaną poznawaniem matematyki.
Muzeum Informatyki
Zapraszamy Państwa na wycieczkę po muzeum z przewodnikiem. Więcej informacji znajduje się na stronie wydziałowego muzeum.